Gå till innehåll

Älvdalens IF Skidor

Vi åker på läger

En gång per säsong har vi ett klubbläger för alla tävlande skidåkare från HD 10 år och uppåt.

Alla klubbåkare som tävlar i dessa klasser får följa med på lägret för en kostnad på 300 kronor per person, max 900 kronor per familj. Då ingår resa, kost och logi.

Årets klubbläger 2023-2024

Vi åker till härliga Lofsdalen på klubbläger 23-26 november 2023. Där åker vi skidor och bor tillsammans i lägenheter. Ungdomar som är födda 2014 och tidigare får följa på detta läger.

Kom i håg att ta ledigt för ditt barn på fredagen.

Anmäl till din tränare senast 27 oktober.

Vid frågor ang lägret kontakta Cathrine 070-254 68 70.

Alläger med andra klubbar

Det finns även möjlighet att varje höst delta i det så kallade "Alllägret". Det är ett läger där barn och ungdomar från olika klubbar i olika åldersgrupper tränar tillsammans i olika former och har trevligt.

Ungdomar från 11 år, född 2013, och äldre får delta. Barmarksaktiviteterna leds bland andra av elever på Mora Skidgymnasium. Allägret 2023 pågår 21-22 oktober 2023 i Grönklitt. Kostnad 200 kr person betalas in till klubben.

Mer information och anmälan till allägret här Länk till annan webbplats.

Vad händer på ett läger?

Ett läger är fyllt av träning, oftast är det två pass per dag. Hur mycket som är "lek" och hur mycket som är "träning" skiljer sig åt beroende på ålder, men att ha roligt och att göra saker tillsammans står alltid i fokus.

Oftast äter vi lägermaten i någon restaurang, men det kan även handla om att tillsammans förebereda eller laga maten.

På alla läger behöver vi hjälp av ett visst antal tränare och föräldrar. Läger är träning, glädje och ibland såklart även lite bus.

Gamla Näsvägen 6
796 30 Älvdalen