Vision - det här är Älvdalens IF SK

Vi vill inspirera till ett intresse för skidåkning som stannar livet ut. Våra medlemmar ska få möjlighet att utvecklas fysiskt, psykiskt, socialt och kulturellt.

Vi vill vara en självklar del av barns uppväxt och en förening som följer med genom hela livet.

Vi är tillsammans vår förening, allas del är lika viktig. Det är vi som skapar klubbkänslan.

Vår önskan är att ung som gammal arbetar tillsammans för att träningar, läger, tävlingar och övrig verksamhet blir så bra som möjligt och att alla får plats att vara den de är.

Barn, ungdomar, juniorer, seniorer, föräldrar och ledare värnar om och arbetar aktivt för att höja gruppkänslan i den egna gruppen och i klubben. Det är viktigt att förstå sin egen betydelse för hur vi skapar vi-känslan. En uppgift för alla medlemmar.

Vi vill att var och en ser rollen som förebild och mentor för yngre och dem som vi välkomnar som nya till vår förening.