Älvdalens IF Skidor

Så anmäler du till tävlingar

Det finns många olika stora tävlingar runt om i Dalarna och Sverige där du kan vara med. Älvdalens IF Skidor arrangerar barn- och ungdomstävlingen Björnjakten en stor och rolig tävling. Vi fixar också en av deltävlingen i Kretstävlingar som är ett samarbete med grannklubbarna. Dessutom anrodnar vi klubbtävlingar i form av våra älskade "Serietävlingar".

Så roligt att du eller ditt barn vill vara med - gör så här

I tävlingskalendern hittar du alla tävlingar i Sverige - det är där du anmäler.

Länk till Tävlingskalendern Länk till annan webbplats.

Hitta "Björnjakten", ”Serietävling Älvdalen” eller namnet på den tävling som du vill anmäla till i tävlingskalendern och klicka på "till anmälan" väl inne på eventet.

Vid rutan "Aktiv i gren" - kom ihåg att välja "alla grenar" och klicka på sök för att vara säker på att hitta den person du ska anmäla.

Finns inte personen skicka ett mail med hela personnumret till alvdalensifsk@gmail.com

Älvdalens IF Skidor betalar anmälningsavgiften för alla barn, ungdomar och juniorer som är medlemmar i och tävlar för klubben. Särskilda regler för seniorer finns.

Har du anmält dig till serietävlingen är du anmäld till hela serietävlingsserien.

I längdåkning räknas du till den åldersklassen som du kommer att tillhöra efter nyåret. Fyller du exempelvis 10 år 2024 tävlar du i klassen HD 10 under säsong 2023–2024.

Läs mer om:

Varför tävla?