Våra klubbkläder

Klubbkläder fyller flera funktioner. Det stärker gemenskapen att tydligt tillhöra samma förening. Det är också ett tillfälle att kunna marknadsföra sponsorer som bidrar till klubbens ekonomi. Sist, men inte minst är det bra kläder för rörelse och lek.

Det är oerhört viktigt för föreningen att vi följer avtal med sponsorer och att alla som tävlar använder klubbens kläder på tävlingar och vid tillfällen när det handlar om att representera Älvdalens IF SK. Därför finns det klädregler beroende på ålder.

Kläder från Trimtex

Vår leverantör av klubbkläder är Trimtex. Kläder från tidigare år är godkända att användas så länge de håller ihop. Tänk gärna på att för den som tävlar för ÄIF SK i en dräkt från en annan klubb är det som att spela en fotbollsmatch i fel matchställ.

Varje år finns chans att beställa klubbkläder. Håll gärna även utikik på köp- och säljgrupper på facebook där det ofta säljs urvuxna kläder eller fråga andra medlemmar.

Beställning görs på Trimtex webbplats där du skapar ett konto (om du inte redan har ett). Använd teamkod: alvdalensifskidor2023

Länk till trimtex.se Länk till annan webbplats.

Tidigare modell gäller fortfarande, skillnaden är att det kan ändras sponsorer (på vinterkollektionen).

Klädansvarig i ÄIF SK är Magnus Hell som finns på 070-792 04 98 eller magnus.hell@telia.com

Så får du billigare klubbkläder

Tävlingsdräkt, överdragskläder och dunjacka för barn, ungdomar och juniorer subventioneras av klubben med 50 procent om den aktive deltar i minst tre tävlingar och hjälper till på arbetsdagar. Serietävlingar räknas inte in giltiga tävlingar för subvention, men kretstävlingar och Björnjakten får räknas med.

Återbetalningen från klubben sker efter säsongens slut, senast 30 april mot uppvisande av resultatlista eller liknande.

Vänligen resektera våra sponsorer och klubbens klädregler.

Förklaringar arbetsdagar

Arbetsdag på skidstadion, funktionär på Björnjakten, funktionär på Serietävling och en ytterligare dag (till exempel parkeringsvakt på Vasaloppet).

Våra klubbkläder

Våra klubbkläder är kläder som är utformade för rörelse. Gemensamma kläder bidrar även till klubbkänslan och ger oss möjlighet att marknadsföra våra viktiga sponsorer.

Klädpolicy för tävlande för Älvdalens IF skidklubb:

0-8 år

Barn upp till och med 8 år måste inte använda klubbkläder, men är såklart välkomna att göra det. En klubbmössa kan vara en rolig start.

Från 9-12 år

På tävling ska barnet bära klubbens överdragskläder eller tävlingsdräkt och gällande klubbmössa. Om barnet enbart har överdrag och temperaturen är för hög får andra kläder bäras, dock inte andra klubbars kläder.

Från 13-20 år

På tävling ska ungdomen eller junioren bära klubbens tävlingsdräkt, överdrag och gällande klubbmössa.

Undantag görs för barn och ungdomar som inte tävlat förut och inte har haft möjlighet att beställa kläder.

Klädpolicy för seniorer

Seniorer som tävlar för Älvdalens IF Skidor i följande tävlingar: Officiella premiären, SM, seniorernas cup, Tjejvasans elitled, Vasaloppets elitled samt övriga Ski Classics-lopp elitled ska bära klubbens tävlingsdräkt, överdrag och gällande klubbmössa i samband med tävling. Älvdalens IF skidor betalar anmälningsavgiften för ovan nämnda skidtävlingar.